Ce înseamnă SEO este prima întrebare pe care cineva o poate avea când aude prima dată de SEO. Ca termen, provine din limbajul de specialitate al experților în optimizare pentru motoarele de căutare. De fapt asta și înseamnă: Search Engine Optimization sau optimizare pentru motorul de căutare.
Folosit să cuprindă un cumul de alte concepte și tehnologii, exprimă de fapt ceva ce face un individ unei pagini web ca „să apară pe prima pagină în Google”. Se folosește mai mult sau mai puțin corect expresia: „a face SEO la site” sau mai grav, optimizare SEO. Ideea rămâne aceeași- după stabilirea unei strategii, munca în sine pentru atingerea unei poziții bune în prima pagină de rezultate la căutare s-ar putea defini SEO.
De SEO au nevoie toate paginile, așa cum am mai spus, care trebuie să apară în prima pagină Google (De exemplu). O pagină poate apărea în primele patru rezultate și fără SEO. Plătind anunțuri pentru anumite cuvinte cheie și licitând pentru poziția dorită. Pe termen lung însă, se urmărește ca o pagină să obțină trafic organic. Optimizată pentru cuvintele cheie urmărite, pagina primește vizitatori în urma unor cautări pentru acele cuvinte cheie. Poziția în SERP (Search Engine Results Page) se menține sau se mofifică. Fluctuațiile se datorează actualizărilor de algoritmi ai motorului de căutare dar și concurenței pe acele cuvinte cheie.
Costurile unei optimizări sunt în strânsă legătură cu strategia aleasă pentru cuvintele cheie urmărite. Un set de cuvinte cheie se spune că poate avea un anumit „grad de dificultate”. Asta înseamnă că pentru prima pagină, analizănd concurența, anumite programe de specialitate pot emite acest grad de dificultate și sugera primii pași în optimizare. Deși folosirea de unelte profesionale de analiză și planificare poate furniza date corecte, prețul unei optimizări nu se cunoaște de la început. Fiind un proces de durată, primele rezultate apar după un anumit timp și niciodată imediat. După analizarea cuvintelor cheie, analizarea concurenței și stabilirea unei strategii clare, se poate concepe un buget pentru optimizare. Mai concret,prețul unei optimizări va reprezenta:
-costurile pentru crearea de conținut,
–optimizarea conținutului creat,
–promovarea în afara paginii respective.
Cele de mai sus, multiplicate cu un anumit număr de pagini, într-o anumită perioadă de timp.